Szanowni Państwo,

poniżej krótkie przypomnienie tego, co już wiemy, ale czasami może nam umknąć :)

  1. Starajmy się wzajemnie wspierać – nie oceniajmy, a doceniajmy
  2. Inny punkt widzenia, nie znaczy gorszy - zapoznajmy się z poglądami naszych dzieci.
  3. Pomóżmy naszemu dziecku w tym trudnym okresie - wspierajmy je.
  4. Zadbajmy o wspólne spędzanie czasu z dzieckiem, np. gry planszowe, oglądanie filmów i rozmowa na temat fabuły,  wspólny posiłek (gotowanie).
  5. Rozmawiajmy!
  6. Pamiętajmy nasze dzieci też mogą odczuwać lęk, niepokój, strach (wyrażać go mogą poprzez tzw. trudne zachowania).

Życzę nam wszystkim cierpliwości, wyrozumiałości i zdrowia.
Poniżej przesyłam linki do artykułów, które przedstawiają charakterystykę okresu dorastania (adolescencji) i opisują na jakie problemy możemy natrafić we współczesnym dialogu z młodzieżą i jak sobie radzić podczas stanu epidemii.

"Dialog we współczesnej rodzinie"

"Charakterystyka okresu dorastania"

Pozdrawiam serdecznie,

Małgorzata Zadroga

psycholog szkolny