Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi objęci są uczniowie posiadający aktualną opinię z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub skierowani przez wychowawcę, w szczególności dzieci:
-
ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu,
-
ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki,
-
z zaburzeniami funkcji wzrokowych i słuchowych,
-
z zaburzeniami koncentracji uwagi,
-
mające trudności w nauce wynikające z zaniedbania środowiskowego.
Zajęcia odbywają się w grupach do 5 osób, raz w tygodniu i trwają 45 minut.
CELE ZAJĘĆ KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNYCH :
1. Pomoc uczniom w opanowaniu podstawowych umiejętności czytania i pisania, a następnie doskonalenie techniki czytania i rozumienia czytanego tekstu.
2. Doskonalenie techniki pisania pod względem poprawności ortograficznej i stylistycznej.
3. Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach będących przyczyną trudności szkolnych.
4. Przezwyciężenie skutków niepowodzeń szkolnych, tj. trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu.
ZASADY POSTĘPOWANIA NA ZAJĘCIACH:
1. Zasada indywidualizacji środków i metod oddziaływania korekcyjnego - indywidualne oddziaływanie pedagogicznego, dostosowanie środków i metod dydaktycznych i wychowawczych do indywidualnych możliwości konkretnego dziecka.
2. Zasada powolnego stopniowania trudności w nauce czytania i pisania, przechodzenie od ćwiczeń prostych do bardziej złożonych i wymagających opanowania większego zakresu materiału bez rygoru czasowego.
3. Zasada korekcji zaburzeń – ćwiczenia przede wszystkim funkcji najgłębiej zaburzonych i najsłabiej opanowanych umiejętności.
4. Zasada kompensacji zaburzeń – łączenie ćwiczeń funkcji zaburzonych z ćwiczeniami funkcji nie zaburzonych w celu stworzenia właściwych mechanizmów kompensacyjnych.
5. Zasada systematyczności.
6. Zasada ciągłości oddziaływania psychoterapeutycznego.
7. Stworzenia atmosfery poczucia bezpieczeństwa. Budowanie pozytywnej atmosfery.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
- mgr Agnieszka Pfeifer - ukończyłam studia na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku wychowanie przedszkolne oraz kilka kierunków na studiach podyplomowych: edukację wczesnoszkolną, terapię zaburzeń rozwojowych, edukację integracyjną i włączającą. Stale podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach, webinarach i warsztatach. Praca z dziećmi zawsze była dla mnie pasją, powołaniem i wielką radością. Staram się wykonywać swój zawód z dużym zaangażowaniem i empatią do uczniów.
- mgr Justyna Witowska – terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Jej edukacja i doświadczanie obejmuje szeroki zakres działań wspierających uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych. W swojej pracy m.in. wykorzystuje Metodę 18 struktur wyrazowych, teorię Inteligencji wielorakich, wiedzę z zakresu terapii ręki, ortoptyki, opierając się na strefie najbliższego rozwoju każdego ucznia. Posługując się przy tym „Porozumieniem bez przemocy”.