ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi objęci są uczniowie posiadający aktualną opinię z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub skierowani przez wychowawcę, w szczególności dzieci:

  • ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu,

  • ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki,

  • z zaburzeniami funkcji wzrokowych i słuchowych,

  • z zaburzeniami koncentracji uwagi, 

  • mające trudności w nauce wynikające z zaniedbania środowiskowego.

Zajęcia odbywają się w grupach do 5 osób, raz w tygodniu i trwają 45 minut.

 

                        CELE  ZAJĘĆ KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNYCH :
1. Pomoc uczniom w opanowaniu podstawowych umiejętności czytania i pisania, a następnie doskonalenie techniki czytania i rozumienia czytanego tekstu.

2. Doskonalenie techniki pisania pod względem poprawności ortograficznej i stylistycznej.

3. Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach będących przyczyną trudności szkolnych.
4. Przezwyciężenie skutków niepowodzeń szkolnych, tj. trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu.

 

                               ZASADY  POSTĘPOWANIA  NA  ZAJĘCIACH:

1. Zasada indywidualizacji środków i metod oddziaływania korekcyjnego -  indywidualne oddziaływanie pedagogicznego,  dostosowanie środków i metod dydaktycznych i wychowawczych do indywidualnych możliwości konkretnego dziecka.
2. Zasada powolnego stopniowania trudności w nauce czytania i pisania, przechodzenie od ćwiczeń prostych do bardziej złożonych i wymagających opanowania większego zakresu materiału bez rygoru czasowego.
3. Zasada korekcji zaburzeń – ćwiczenia przede wszystkim funkcji najgłębiej zaburzonych i najsłabiej opanowanych umiejętności.
4. Zasada kompensacji zaburzeń – łączenie ćwiczeń funkcji zaburzonych z ćwiczeniami funkcji nie zaburzonych w celu stworzenia właściwych mechanizmów kompensacyjnych.
5. Zasada systematyczności.

6. Zasada ciągłości oddziaływania psychoterapeutycznego.

7. Stworzenia atmosfery poczucia bezpieczeństwa. Budowanie pozytywnej atmosfery.

 

Nauczyciele prowadzący zajęcia:

-  mgr Agnieszka Pfeifer -  ukończyłam studia  na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku wychowanie przedszkolne oraz kilka kierunków na studiach podyplomowych: edukację wczesnoszkolną, terapię zaburzeń rozwojowych, edukację integracyjną i włączającą. Stale podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach, webinarach i warsztatach. Praca z dziećmi zawsze była dla mnie pasją, powołaniem i wielką radością. Staram się  wykonywać swój zawód z dużym zaangażowaniem i empatią do uczniów. 

- mgr Justyna Witowska – terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Jej edukacja i doświadczanie obejmuje szeroki zakres działań wspierających uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych. W swojej pracy m.in. wykorzystuje Metodę 18 struktur wyrazowych, teorię Inteligencji wielorakich, wiedzę z zakresu terapii ręki, ortoptyki, opierając się na strefie najbliższego rozwoju każdego ucznia. Posługując się przy tym „Porozumieniem bez przemocy”.