Regulamin rekrutacji do CII Liceum Ogólnokształcącego 
im. Księdza Józefa Woźniaka 

przy Zespole Szkół nr 41 
ul. Bartnicza 2 w Warszawie 

na rok szkolny 2024/2025

  1. Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2024/2025 będzie prowadzona
    dla absolwentów szkół podstawowych na podstawie: 
    • Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016r. (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.)
    • rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 listopada 2022r. w sprawie postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek  i centrów(Dz.U. z 2022 poz. 2431)
    • Zarządzenia nr 6 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2024 roku w sprawie ustalenia terminów rekrutacji do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych na rok szkolny 2024/2025
    • Statutu CII Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi im. Ks. Józefa Woźniaka

 

II. Wstęp

1. Dyrektor Szkoły powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków.

2.   Szkolna Komisja Rekrutacyjna:

  • ustala wyniki postępowania rekrutacyjnego i podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
  • ustala i podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,
  • sporządza protokoły postępowania rekrutacyjnego.

III. Oferta edukacyjna 

Na rok szkolny 2024/2025 CII Liceum ogłasza nabór do klas pierwszych:

1. Klasa IA integracyjna

- profil: pedagogiczny

- z rozszerzonym programem przedmiotów:

  • język polski
  • język angielski
  • biologia

- zajęcia rozszerzone w ramach profilu:

  • warsztaty pedagogiczno - psychologiczne

- język obcy wiodący: język angielski

- drugi język obcy: język niemiecki


2. Klasa IB integracyjna

- profil: kulturowy

- z rozszerzonym programem przedmiotów

  • język polski
  • język angielski
  • historia

- zajęcia rozszerzone w ramach profilu:

  • kultura

- język obcy wiodący: język angielski

- drugi język obcy: język hiszpański

 

3. Klasa IC 

- profil: turystyczny

- z rozszerzonym programem przedmiotów

  • język polski
  • język angielski
  • geografia

- zajęcia rozszerzone w ramach profilu:

  • zajęcia z komunikowania się (trzeci język obcy od podstaw lub w zależności od poziomu znajomości języka uczniów - od klasy II)

- język obcy wiodący: język angielski

- drugi język obcy: język niemiecki

 

IV. Szczegółowy harmonogram postępowania rekrutacyjnego

  1. Od dnia 15 maja 2024 r. do dnia 29 maja 2024 r. do 15.00 składanie wniosków o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym
  2. 21 czerwca do godz. 10.00 podgląd wprowadzanych przez szkołę podstawową osiągnięć ze świadectwa kandydata
  3. Od dnia 03 lipca 2024 r. od godz. 10.00 do dnia 10 lipca 2024 r. do godz. 15.00 kandydaci składają:

1) oryginały lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły podstawowej,   którą kandydat ukończył) świadectwa ukończenia szkoły podstawowej;
2) oryginały lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły podstawowej, którą kandydat ukończył) zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty.

W tym czasie istnieje możliwość zmiany decyzji wyboru szkół i oddziałów.

  1.  Od dnia 15 maja 2024 r. do dnia 18 lipca 2024r. weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i innych złożonych dokumentów.
  2. Dnia 19 lipca 2024 r.  do godz. 12.00 podanie do wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia
  3. Od dnia 19 lipca 2024 r. do dnia 24 lipca 2024 r. do 15.00 kandydaci umieszczeni na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia potwierdzają wolę podjęcia nauki w CII Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Józefa Woźniaka w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty (o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku).
  4.  Dnia 25 lipca 2024 r. do godz. 14.00 komisja rekrutacyjna podaje listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły.

V. Szczegółowy harmonogram postępowania rekrutacyjnego uzupełniającego

Jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się postępowanie uzupełniające. Do wniosku o przyjęcie dołączyć należy dokumenty potwierdzające spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym.

  1. Od dnia 29 lipca 2024 r. od godz. 8.00 do dnia 31 lipca 2024 r. do godz. 15.00 składanie wniosków o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
  2.  Do dnia 7 sierpnia 2024 r. weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i innych złożonych dokumentów.
  3. Dnia 8 sierpnia 2024 r. komisja rekrutacyjna podaje do wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły.
  4. Od dnia 8 sierpnia 2024 r. do dnia 12 sierpnia 2024 r. do godz. 12.00 kandydaci umieszczeni na listach kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia potwierdzają wolę podjęcia nauki w CII Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Józefa Woźniaka w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty .
  5. Dnia 12 sierpnia 2024 r. do godz. 15.00 komisja rekrutacyjna podaje listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły.

 

 VI. Kryteria rekrutacji 

1. Kryteria przyjmowania kandydatów do klas pierwszych

  • oceny z języka polskiego, matematyki i dwóch wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
  • wyniki ze sprawdzianu ósmoklasisty,
  • świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem,
  • szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej,
  • tytuł laureata i finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureata konkursu przedmiotowego,
  • zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim (kandydaci przyjmowani w pierwszej kolejności),
  • orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego z tytułu niepełnosprawności
    przez poradnię psychologiczno– pedagogiczną (dotyczy kandydatów do części integracyjnej oddziałów integracyjnych),
  • osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej (wolontariat, działania na rzecz środowiska szkolnego).

2. Punkty

  1. Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, matematyki i dwóch obowiązkowych zajęć wskazanych przez szkołę:

 

KLASY

Przedmioty punktowane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej

PEDAGOGICZNA „A”

Język polski, matematyka,  język angielski, biologia

KULTUROWA „B”

Język polski, matematyka,  język angielski, historia

TURYSTYCZNA „C”

Język polski, matematyka,  język angielski, geografia

 

  1. Przeliczanie na punkty wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej ocen z języka polskiego, matematyki i dwóch wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, za oceny wyrażone w stopniu:

- stopień celujący - 18 punktów,

- stopień bardzo dobry - 17 punktów,

- stopień dobry - 14 punktów,

- stopień dostateczny - 8 punktów,

- stopień dopuszczający - 2 punkty.

 

Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem 7 punktów

  1. Przeliczanie na punkty wyników egzaminu ósmoklasisty:
  • Wynik przedstawiony w procentach z języka polskiego i matematyki mnoży się przez 0,35
  • Wynik przedstawiony w procentach z języka obcego nowożytnego mnoży się przez 0,3.
  1. Przeliczanie na punkty ocen w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do sprawdzianu ósmoklasisty:
  • z języka polskiego i matematyki wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:

za ocenę celującą – po 35 punktów

za ocenę bardzo dobrą – po 30 punktów

za ocenę dobrą – po 25 punktów

za ocenę dostateczną – po 15 punktów

za ocenę dopuszczającą – po 10 punktów;

  • z języka obcego nowożytnego:

za ocenę celującą – 30 punktów

za ocenę bardzo dobrą – 25 punktów

za ocenę dobrą – 20 punktów

za ocenę dostateczną – 10 punktów

za ocenę dopuszczającą – 5 punktów.

 

  1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 i 4 ustawy o systemie oświaty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty, przy czym za uzyskanie z:
  • języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:

celującym - 35 punktów,

bardzo dobrym - 30 punktów,

dobrym - 25 punktów,

dostatecznym - punktów,

dopuszczającym - 10 punktów;

  • języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:

celującym - 30 punktów,

bardzo dobrym - 25 punktów,

dobrym - 20 punktów,

dostatecznym - 10 punktów,

dopuszczającym - 5 punktów.

 

VII.  Zasady rekrutacji dla osób posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego do oddziałów integracyjnych (część integracyjna):

  1. Zapisy do oddziałów integracyjnych i ogólnych dokonywane są w terminach rekrutacyjnych wyznaczonych przez organ prowadzący - m.st. Warszawa.
  2. Kandydaci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ubiegający się o miejsce w klasie ogólnej przyjmowani są na podstawie ogólnych zasad rekrutacji.
  3. Liczba uczniów w klasie integracyjnej nie może przekraczać 20, w tym maksymalnie 5 miejsc dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, maksymalnie 15 miejsc ogólnodostępnych.
  4. Kandydaci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi kwalifikuje Komisja ds. rekrutacji na podstawie orzeczeń publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych poprzez analizę dokumentów (przede wszystkim orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego) ze szczególnym zwróceniem uwagi na zalecenia poradni oraz specyfikę funkcjonowania wynikającą z określonego typu niepełnosprawności.
  5. Kandydaci, którzy w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego posiadają zapis o wskazaniu najlepszej formy kształcenia „szkoła z oddziałami integracyjnymi lub szkoła ogólnodostępna” przyjmowani są w pierwszej kolejności. W przypadku wskazania w orzeczeniu „szkoły specjalnej” jako najlepszej formy kształcenia kandydat nie zostanie zakwalifikowany do szkoły.
  6. Komisja ds. rekrutacji, podejmując decyzję o kwalifikacji do szkoły, kieruje się realnymi możliwościami stworzenia w szkole optymalnych warunków do rozwoju
    oraz prowadzenia specjalistycznych zajęć rewalidacyjnych.
  7. Do szkoły nie będą przyjmowane osoby, które w wyniku choroby, niedostosowania społecznego lub niepełnosprawności zagrażają bezpieczeństwu własnemu i/lub innych uczniów.
  8. W pierwszej kolejności rozpatrywane są wnioski kandydatów z kompletną dokumentacją.
  9. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w klasie integracyjnej na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące dokumenty i kryteria:
  1. dokumenty obowiązkowe:
  • świadectwo ukończenia szkoły podstawowej
  • przedmioty punktowane według tabeli pkt. IV.2. Regulaminu (dot. Absolwentów do części ogólnodostępnej-bez orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego)
  1. dokumenty dodatkowe:
  • informacja o przystąpieniu do egzaminu ósmoklasisty wraz z wynikami;
  • szczególne osiągnięcia niewymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej
  • opinia dotycząca funkcjonowania ucznia z poprzedniej szkoły;
  • kopia Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia;
  • kopia Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego,
  • zajęcia dodatkowe, np. wolontariat, konkursy.
  1. Brak pełnej dokumentacji dyskwalifikuje Kandydata.
  2. Komisja zastrzega sobie prawo przeprowadzenie rozmowy z wybranymi kandydatami.
  3. W sprawach nieuregulowanych decyzję podejmuje Dyrektor Szkoły.

VIII. Tryb odwoławczy

  1. W terminie 7 dni od dnia ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły rodzic (opiekun prawny) kandydata może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły. Uzasadnienie sporządza się w ciągu 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica (opiekuna prawnego) z wnioskiem.
  2. Rodzic (opiekun prawny) kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. Dyrektor rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
  3. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.