Integarcja

Klasa integracyjna

Łączy w sobie różnorodność uczniów i promuje ideę równości i inkluzji.

W środowisku klasy integracyjnej uczniowie realizując program nauczania, nabywają i doskonalą kompetencje emocjonalno-społeczne takie jak: umiejętność nazywania i wyrażania emocji u siebie i innych, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w sposób akceptowany społecznie, doskonalenie umiejętności zwracania się po pomoc do osób dorosłych, doskonalenie umiejętności właściwego reagowania na inicjowaną relację, działanie na zasadach ustalonych przez inne osoby, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności komunikowania się poprzez naukę słuchania, prowadzenia dialogu, respektowanie granic i prawa rozmówcy do odmiennego zdania, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

Dzieci uczą się współpracy, wzajemnej pomocy oraz szacunku do innych, co przyczynia się do budowania pozytywnych relacji między rówieśnikami. Doskonalą empatię, zrozumienie oraz kierują się uniwersalnymi wartościami istotnymi do funkcjonowania w świecie.

W klasie integracyjnej pracuje dwóch nauczycieli: prowadzący i współorganizujący proces kształcenia. Ich codzienne wsparcie i uważność to szansa na lepsze zrozumienie materiału, na rozwijanie umiejętności społecznych, wzmacnianie samooceny i budowanie pewności siebie.

Cały zespół klasowy

W klasie integracyjnej nauczyciele stosują różnorodne metody i techniki nauczania, dostosowując je do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.

Klasa integracyjna tworzy atmosferę akceptacji i wsparcia, gdzie każde dziecko ma szansę poczuć się ważne i docenione. To miejsce, gdzie różnice są traktowane jako wartość, a indywidualne potrzeby każdego ucznia są uwzględniane i szanowane. Dzięki temu klasa integracyjna staje się przestrzenią, w której każde dziecko może rozwinąć swój pełny potencjał i przygotować się do aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie.

 

 Korzyści płynące z integracji:

- liczba uczniów do 20 osób

- klasa prowadzona przez wychowawcę i pedagoga współorganizującego proces kształcenia

- korzystanie z dedykowanej oferty edukacyjnej szkoły w postaci różnorodnych programów profilaktycznych

- wsparcie terapeutów i specjalistów , min. terapeuty integracji sensorycznej, rehabilitanta, terapeuty pedagogicznego, psychologa, logopedy.

- możliwość poznania i nawiązania relacji z neuróżnorodnymi dziećmi

- rozwijanie i doskonalenie kompetencji emocjonalno-społecznych, takich jak: tolerancja, empatia, otwartość na różnorodność, umiejętności współpracy w grupie, aktywnego słuchania, prowadzenia efektywnej komunikacji.

 

Zajęcia specjalistyczne:

Rewalidacja

Logopedia

Rehabilitacja

Terapia ręki

Socjoterapia

Trening umiejętności społecznych

Opieka pedagoga i psychologa